Pomolle.fi -palvelun käyttöehdot

Yleiset käyttö- ja palveluehdot

  1. SOVELTAMISALA

1.1.

Näitä ehtoja sovelletaan sopimuksiin, joissa Cloud Group Oy 3448980-1 tai Silmu Software Oy 2397727-9(”Toimittaja”) myöntää asiakkaalleen (”Asiakas”) oikeuden käyttää ohjelmistopalvelua määritellyn sopimuksen mukaisia korvauksia vastaan. Sopimus kattaa nämä ehdot, palvelukuvauksen, toimittajan hinnaston sekä henkilötietojen käsittelyä koskevat säännökset.

1.2.

Asiakas hyväksyy nämä ehdot hyväksymällä sopimuksen ja/tai aloittamalla ohjelmistopalvelun käytön. Ohjelmistopalvelun käyttö edellyttää, että Asiakas on hyväksynyt ja sitoutunut noudattamaan näitä ehtoja.

  1. MÄÄRITELMÄT

Näissä ehdoissa käytetään seuraavia määritelmiä:

  • Asiakas: Sopimuksen osapuoli, jolle ohjelmistopalvelu on tilattu.
  • Asiakkaan Aineisto: Kaikki sähköiset tiedostot, jotka Asiakkaan käyttäjien käytön seurauksena siirtyvät tai tallentuvat Asiakkaan tietoihin ohjelmistopalvelussa.
  • Ehdot: Nämä yleiset käyttö- ja palveluehdot.
  • Käyttäjä(t): Henkilö(t), joilla on Asiakkaan valtuutuksella oikeus käyttää ohjelmistopalvelua.
  • Lisäpalvelut: Asiakkaan erikseen tilaamat lisäpalvelut, kuten koulutus, joiden hinnat määräytyvät toimittajan voimassa olevan hinnaston mukaan.
  • Ohjelmistopalvelu: Toimittajan vakiomuotoinen SaaS-pohjainen palvelu, jonka ominaisuudet on kuvattu tarkemmin palvelukuvauksessa.
  • Palvelukuvaus: Verkkosivut, joissa kuvataan ohjelmistopalveluiden ominaisuudet ja jotka ovat voimassa tilauksen voimaantulon yhteydessä. Palvelukuvaukset löytyvät osoitteesta https://workinfo.app/fi/ sekä https://repomark.fi/
  • Sopimus: Yhteinen sopimus Asiakkaan ja Toimittajan välillä syntyy kun Asiakas on hyväksynyt nämä Yleiset käyttö- ja sopimusehdot.
  • Toimittaja: Sopimuksessa määritelty Cloud Group Oy tai Silmu Software Oy.
  • Virhe: Tilanne, jossa ohjelmistopalvelu ei täytä palvelukuvausta tai muita sopimuksessa määriteltyjä vaatimuksia.
  1. OHJELMISTOPALVELUN TOIMITTAMINEN

3.1.

Toimittaja vastaa ohjelmistopalvelun tarjoamisesta ammattitaidolla ja hyvää teknistä toteutustapaa noudattaen. Toimittaja huolehtii ohjelmistopalvelun tuottamisesta sopimuksen, näiden ehtojen ja voimassa olevan palvelukuvauksen mukaisesti.

3.2.

Toimittaja suorittaa ohjelmistopalvelun käyttöönottoon liittyvät tehtävät palvelukuvauksen mukaan. Ellei sopimuksessa toisin mainita, Toimittaja tekee tarvittavat tekniset toimenpiteet ohjelmistopalvelun avaamiseksi kohtuullisessa ajassa sopimuksen allekirjoittamisesta. Muutoin käyttöönotosta vastaa Asiakas. Osapuolet voivat sopia erillisistä lisäpalveluista, joita Toimittaja tarjoaa erikseen.

3.3.

Toimitus katsotaan hyväksytyksi, ellei Asiakas reklamoi Toimittajalle neljäntoista (14) päivän kuluessa pääsyn avaamisesta ohjelmistopalveluun. Asiakkaan on ilmoitettava kirjallisesti havaitsemistaan virheistä viipymättä. Hyväksyntä katsotaan tapahtuneeksi (i) kun Toimittaja on korjannut Asiakkaan ilmoittamat virheet; (ii) jos Asiakas ei tee kirjallista ilmoitusta virheistä määräajan kuluessa; tai (iii) jos Asiakas ottaa ohjelmistopalvelun tuotantokäyttöön.

3.4.

Ohjelmistopalvelun uudet versiot voivat sisältää parannuksia ja voivat olla lisämaksullisia. Toimittaja huomioi Asiakkaan kehittämistoiveet päivityksiä ja uusia versioita laatiessaan.

  1. OHJELMISTOPALVELUN HINNOITTELU JA LASKUTUS

4.1.

Asiakas sitoutuu maksamaan Toimittajalle tilaamistaan ohjelmistopalveluista sopimuksen mukaiset maksut. Maksut määräytyvät voimassa olevien hinnastojen mukaan. Hinnastot löytyvät osoitteesta: www.cloudgroup.fi . Ellei muuta ole sovittu, Toimittaja veloittaa Asiakkaalta ohjelmistopalvelua koskevat toistuvaismaksut etukäteen yhden (1) kuukauden laskutusjaksoissa kuukausittain.

4.2.

Erikseen sovitut kertaluontoiset maksut, esimerkiksi koulutukset veloitetaan ohjelmistopalvelun tai muun lisäpalvelun toimituksen jälkeen tai kun Asiakas on tehnyt tilauksen.

4.3.

Toimittajalla on oikeus muuttaa hintoja ilmoittamalla muutoksista ja niiden perusteista Asiakkaalle kirjallisesti vähintään 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Asiakkaalla on tällöin oikeus irtisanoa sopimus 14 päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Hinnanmuutosta ei voida kuitenkaan tehdä 12 kuukauden määräaikaisjakson aikana.

4.4.
Asiakkaalla on oikeus vähentää käyttäjämäärää maksimissaan 30 % sopimuskauden alkamisesta. Mikäli asiakas pienentää käyttäjämäärää enemmän, Toimittaja veloittaa sopimuskauden loppuun hinnan, jossa huomioitu max. 30% vähennys.

4.5.

Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Ellei muuta ole sovittu, maksuehto on kymmenen (10) päivää netto. Viivästyskorko 21,5 %.

  1. LISÄPALVELUT

5.1.

Ellei toisin ole sovittu, ohjelmistopalveluiden ja niihin liittyvien lisäpalveluiden hinnat määräytyvät Toimittajan voimassa olevan hinnaston mukaan.
Hinnasto löytyy osoitteesta www.cloudgroup.fi
Lisäpalveluista sovitaan aina erikseen kirjallisesti. Ellei muuta sovita, lisäpalvelut toteutetaan Toimittajan käytännön mukaisesti. Lisäpalvelut veloitetaan yhdessä ohjelmistopalvelun kanssa tai erillisellä laskulla.

5.2.

Toimittajalla on oikeus veloittaa lisäpalveluihin liittyvät kohtuulliset matka- ja majoituskulut erikseen. Poikkeavista matkajärjestelyistä sovitaan erikseen kirjallisesti.

  1. ASIAKKAAN VASTUUT JA VELVOITTEET

6.1.

Asiakas vastaa käyttämiensä laitteiden tietoturvasta.
Ohjelmistopalvelu toimii parhaiten yleisimmillä selainohjelmilla ja niiden tuoreimmilla versioilla:
– Google Chrome
– Microsoft Edge
– Apple Safari
– Mozilla Firefox

6.2.

Asiakas vastaa käyttäjiensä toiminnasta ja siitä, että he noudattavat näitä ehtoja. Asiakas sitoutuu antamaan käyttäjilleen riittävät ohjeet ohjelmistopalvelun käyttöön.

6.3.

Asiakas huolehtii, ettei sovittua käyttöoikeuksien määrää ylitetä. Mikäli käyttöoikeudet ylittävät sovitun määrän, Toimittaja veloittaa ylimenevistä käyttöoikeuksista hinnaston mukaiset maksut ilman erillistä ilmoitusta.

6.4.

Näissä Yleisissä käyttö-ja palveluehdoissa sovittavin ehdoin Toimittaja myöntää Asiakkaalle Sopimuksen voimassaolon ajaksi rajoitetun, ei-yksinoikeudellisen ja siirtokelvottoman oikeuden käyttää ohjelmistopalvelua käyttäjiensä kautta palvelukuvauksessa määritellyllä tavalla. Sallitulla käytöllä tarkoitetaan pääsyä ohjelmistopalveluun ja sen käyttöä palvelukuvauksen mukaisesti. Asiakas ei saa hyödyntää, kaupallistaa, kopioida, siirtää, ali- lisensioida, levittää tai muunnella ohjelmistopalvelun ohjelmistoja. Ohjelmistopalvelua ei saa käyttää käyttöpalvelu- tai palvelukeskustyyppisesti, vaan käyttö on sallittua vain Asiakkaan omassa toiminnassa.

6.5. Jokaisella Asiakkaan Käyttäjällä on henkilökohtainen oikeus käyttää Ohjelmistopalvelua näiden Yleisten käyttö-ja palveluehtojen, sekä muiden siihen liittyvien ehtojen mukaisesti. Toimittaja voi valvoa Ohjelmistopalvelun käyttöä Asiakkaan Käyttäjien toimesta ja ryhtyä tarvittaviin toimiin väärinkäytösten ilmetessä.

6.6. Käyttäjä saa käyttöönsä käyttäjätunnuksen, joilla hän voi kirjautua Ohjelmistopalveluun. Nämä tiedot ovat henkilökohtaisia, eikä niiden jakaminen tai paljastaminen muille ole sallittua. Asiakas on vastuussa kaikesta Ohjelmistopalvelun käytöstä, joka tapahtuu Käyttäjien käyttäjätunnuksilla. Asiakkaan tulee vastata mahdollisista tunnusten katoamisista tai väärinkäytöksistä. Mikäli käyttäjätunnus päätyy ulkopuolisten käsiin, Asiakkaan on ilmoitettava siitä heti Toimittajan asiakaspalveluun info@cloudgroup.fi tai +358 400 883 338
Asiakkaan vastuu käyttäjätunnuksen väärinkäytöstä lakkaa, kun Toimittaja on saanut Asiakkaan ilmoituksen.

6.7. Asiakas on vastuussa Asiakkaan Aineiston lainmukaisuudesta, mukaan lukien henkilötietojen suojan ja tietosuojalainsäädännön noudattamisesta. Asiakas varmistaa, että sillä on kaikki tarvittavat oikeudet sekä oikeudenhaltijoiden suostumukset Ohjelmistopalveluun tallentamaansa Aineistoon ja muihin aineistoihin, joita se lähettää tai tallentaa palveluun. Asiakas sitoutuu olemaan lähettämättä tai välittämättä (esimerkiksi linkittämällä) mitään aineistoa tai viestejä, jotka loukkaavat kolmansien osapuolien oikeuksia tai ovat lain tai hyvien käytäntöjen vastaisia, tai jotka voivat aiheuttaa häiriöitä, liikennemääriä tai muita ongelmia Ohjelmistopalvelussa. Asiakas vastaa kaikista vahingoista, jotka johtuvat edellä mainituista toimista.

6.8. Asiakas vastaa kaikista Ohjelmistopalvelun käytöstä aiheutuvista välittömistä ja välillisistä kuluista, kuten tietokone, matkapuhelin ja tarvittavat yhteydet niihin.

6.9. Asiakas varmistaa, että Ohjelmistopalvelu on sopiva hänen käyttötarkoitukseensa ja että se täyttää Asiakkaan vaatimukset palvelun suhteen.

  1. TIETOJEN SÄILYTTÄMINEN, OHJELMISTOPALVELUN KESKEYTTÄMINEN

7.1. Toimittajalla on oikeus estää Ohjelmistopalvelun käyttö heti, mikäli palvelua käytetään lain, viranomaismääräysten, hyvien tapojen tai Sopimuksen vastaisesti tai jos Asiakas laiminlyö Sopimuksen mukaisia maksujaan yli neljäntoista (14) vuorokauden ajaksi. Toimittaja ilmoittaa käytön keskeyttämisestä ja sen syistä välittömästi Asiakkaalle. Sopimuksen vastaisiin menettelyihin kuuluu muun muassa käyttäjätunnusten tai käyttöoikeuksien väärinkäyttö tai yritys tunkeutua muihin ohjelmistoihin tai tiedostoihin Ohjelmistopalvelussa.

7.2. Toimittajan suorittama käyttöeste ei vapauta Asiakasta velvollisuudestaan maksaa toistuvaisia tai muita maksuja.

7.3. Mikäli Ohjelmistopalvelun käyttö on estetty, Toimittajalla on oikeus periä Asiakkaalta kohtuulliset kulut palvelun uudelleen avaamisesta. Toimittaja arvioi tapauskohtaisesti, onko palvelun avaaminen mahdollista. Toimittaja ei ole missään tilanteessa velvollinen hyvittämään Asiakkaalle palvelun keskeyttämisestä.

7.4. Toimittajalla on oikeus poistaa Asiakkaan tili ja Ohjelmistopalveluun tallennettu Aineisto, mikäli käyttö on ollut estettynä kolmen kuukauden ajan. Jos Asiakas on käyttänyt palvelua lain tai Ehtojen vastaisesti ja rikkomus on vakava, Toimittajalla on oikeus ryhtyä välittömiin poistotoimiin. Osapuolet voivat sopia Asiakkaan pääsystä uudelleen ohjelmistopalveluun, mikäli rikkomus on soviteltu osapuolien kesken.

7.5. Toimittaja ylläpitää varmuuskopioita Asiakkaan Ohjelmistopalveluun syöttämistä tiedoista. Elleivät osapuolet toisin sovi, varmuuskopiot tehdään vähintään kerran vuorokaudessa ja säilytetään vähintään seitsemän päivän ajan. Asiakkaalta voidaan veloittaa varmuuskopion palauttamisesta aiheutuvat kulut, mikäli alkuperäisten tietojen katoaminen on johtunut Asiakkaasta.

7.6. Toimittaja poistaa kaikki Asiakkaan tiedot kuuden kuukauden kuluttua Sopimuksen päättymisestä, ellei toisin ole sovittu.

7.7. Toimittaja voi tarjota mahdollisuuden tietojen säilyttämiseen ja tarkasteluun sopimuskauden jälkeen ohjelmistopalvelussa esimerkiksi jättämällä yhden käyttäjän oikeudet voimaan normaalin hinnoittelun mukaisesti, tai erikseen sovitun veloituksen mukaisesti.

  1. TUKI JA OHJELMISTOPALVELUN SAATAVUUS

8.1. Toimittaja tarjoaa Asiakkaalle tukea Ohjelmistopalvelun käytössä. Tukipalveluiden saatavuus määritellään Palvelukuvauksessa.

8.2. Elleivät osapuolet toisin sovi, Toimittaja pyrkii tarjoamaan 24/7-käytettävyyden kaupallisesti kohtuullisin ponnistuksin, lukuun ottamatta suunniteltuja käyttökatkoja, tai tilanteita, jotka ovat Toimittajan kontrollin ulkopuolella. Toimittaja ei takaa Ohjelmistopalvelun virheettömyyttä tai keskeytyksetöntä toimintaa, eikä vastaa virheistä, jotka johtuvat Toimittajan vaikutuspiirin ulkopuolisista syistä, kuten tietoliikenteen ongelmista tai Asiakkaan toiminnasta. Toimittaja ei ole vastuussa kolmansista osapuolista, kuten palvelinpalvelun tarjoajista aiheutuvista ongelmista. Kaikki palvelutasoehdot on sovittava erikseen Asiakkaan ja Toimittajan välillä kirjallisesti. Elleivät osapuolet toisin sovi, Asiakkaalla ei ole oikeutta vaatia Toimittajalta mitään viivästys-, palvelutaso- tai muita hyvityksiä.

8.3. Asiakas myöntää Toimittajalle oikeuden luovuttaa Ohjelmistopalveluun tallennettu Aineisto Cloud Group Oy tai Silmu Software Oy -yhtiöille vain siinä määrin kuin se on välttämätöntä palvelun tuottamiseksi.

8.4. Mikäli Palvelukuvauksessa on niin mainittu, Ohjelmistopalveluun voidaan integroida kolmansien osapuolien sovelluksia, palveluja ja sivustoja, joiden avulla sisältö tai palvelu on saatavilla Asiakkaalle. Näillä kolmansien osapuolien sovelluksilla, palveluilla ja sivustoilla voi olla omat käyttöehtonsa ja tietosuojakäytäntönsä. Toimittaja ei vastaa kolmansien osapuolien sovellusten, palveluiden tai sivustojen käyttäytymisestä tai sisällöstä, eikä mistään sopimuksista, joita Asiakas mahdollisesti solmii kolmannen osapuolen tarjoajan kanssa.

  1. SOPIMUSEHTOJEN JA OHJELMISTOPALVELUN MUUTOKSET

9.1. Ehtoja saatetaan muuttaa satunnaisesti. Toimittaja tiedottaa asiakkaita niistä muutoksista, jotka se katsoo merkityksellisiksi. Asiakas hyväksyy muutetut ehdot jatkamalla Ohjelmistopalvelun käyttöä.

9.2. Asiakkaille ilmoitetaan olennaisista muutoksista Ohjelmistopalvelussa kuukautta ennen niiden voimaantuloa. Mikäli muutos vaikuttaa merkittävästi asiakkaan oikeuksiin, asiakas voi irtisanoa sopimuksen toimittamalla kirjallisen irtisanomisilmoituksen viimeistään 14 vuorokautta muutoksen voimaantulon jälkeen. Ohjelmistopalvelussa voidaan tehdä vähäisiä muutoksia ilman ennakkoilmoitusta.

9.3. Toimittajalla on oikeus parantaa, muokata, täydentää tai poistaa ominaisuuksia, palveluja ja aikarajoja. Toimittaja ei ole vastuussa Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista kustannuksista muutosten vuoksi. Palvelukuvausta voidaan muuttaa ilmoittamalla siitä asiakkaille yleisesti.

  1. ILMOITUKSET

10.1. Yleiset ilmoitukset ja tiedotteet Ohjelmistopalvelusta, kuten uusista ominaisuuksista tai hintamuutoksista, lähetetään asiakkaan yhteyshenkilölle sähköpostitse, sisäisesti Ohjelmistopalvelussa tai Toimittajan verkkosivuilla.

10.2. Asiakas on vastuussa siitä, että Toimittajalla on aina ajantasaiset yhteystiedot, mukaan lukien ensisijaisen yhteyshenkilön sähköpostiosoite ja laskutustiedot.

10.3. Sopimusta koskevat ilmoitukset, mukaan lukien tietosuojaa ja yksityisyydensuojaa käsittelevät tiedot, toimitetaan Asiakkaan ensisijaisen yhteyshenkilön sähköpostiin.

10.4. Kaikki ilmoitukset katsotaan toimitetuiksi, kun Toimittaja on ne lähettänyt tai postittanut. Ilmoitukset astuvat voimaan välittömästi, ellei toisin ole mainittu.

  1. IMMATERIAALIOIKEUDET

11.1. Asiakkaalle ei siirry Ohjelmistopalvelun immateriaalioikeuksia, eikä Toimittajalle siirry asiakkaan palveluun tallentaman aineiston immateriaalioikeuksia. Kaikki immateriaalioikeudet Ohjelmistopalveluun, sen sisältöön, ominaisuuksiin ja toiminnallisuuksiin, mukaan lukien tulevat muutokset, kuuluvat ainoastaan Toimittajalle tai sen lisenssinantajille. Asiakkaan käyttöoikeus Ohjelmistopalveluun on määritelty kohdassa 6.4.

11.2. Toimittajalla on oikeus käyttää asiakkaalta saatuja kehitysideoita ja ehdotuksia ilman korvausvelvollisuutta, mukaan lukien mahdolliset immateriaalioikeudet. Toimittaja voi muokata ja jakaa kehitysideoita eteenpäin.

11.3. Toimittaja saa hyödyntää asiakkaan tietoja ilman maksua kaikessa nykyisessä tai tulevassa toiminnassaan, kunhan tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille (paitsi Toimittajan omille alihankkijoille ja Cloud Group Oy tai Silmu Software Oy yhtiöille ja että Asiakkaan liikesalaisuuksia tai muuta luottamuksellista tietoa ei paljasteta. Tietojen hyödyntämisellä tarkoitetaan kaikkia toimia, joita Toimittaja tekee tai voi tehdä tiedoilla, kuten kerääminen, tallentaminen, muokkaaminen, analysointi, käyttö, luovuttaminen tai julkaiseminen joko kokonaan tai osittain.

11.4. Tässä kohdassa määritellyt tietojen hyödyntämisoikeudet ja niihin liittyvät rajoitukset ovat pysyviä ja voimassa sopimuksen päättymisestä huolimatta. Toimittaja omistaa kaikki hyödyntämisestä syntyvät tulokset. Tietojen hyödyntäminen tapahtuu Toimittajan omalla vastuulla.

  1. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

12.1. Asiakas vastaa omien aineistojensa lainmukaisuudesta, mukaan lukien henkilötietojen suojan ja tietoturvan osalta. Ellei sopimuksesta muuta johdu, Asiakas toimii henkilötietolainsäädännön mukaisena rekisterinpitäjänä ja vastaa Toimittajalle toimitettujen henkilötietojen lainmukaisuudesta koko sopimuksen voimassaolon ajan. Henkilötietojen käsittelystä on tarkemmin sovittu Yleisten käyttö- ja sopimusehtojen liitteenä olevassa Henkilötietojen käsittelyn ehdot -liitteessä. Rekisterinpitäjänä Asiakas varmistaa, että henkilötietojen käsittely, sen tarkoitus ja perusteet ovat tietosuojalainsäädännön mukaisia. Asiakas myös varmistaa, että henkilötiedot on kerätty ja tallennettu lainmukaisesti ja että hänellä on oikeus siirtää henkilötiedot Toimittajan käsiteltäväksi Ohjelmistopalvelun tarjoamista varten.

12.2. Tietosuojaseloste löytyy osoitteesta https://workinfo.app/fi/yksityisyyden-suojaa-koskeva-politiikka/
Toimittaja tiedottaa myös tietojen käsittelystä niissä tapauksissa, joissa se toimii rekisterinpitäjänä.

  1. SOPIMUKSEN VOIMASSAOLO JA PURKAMINEN

13.1. Sopimuksen voimassaolo

13.1.1. Ellei toisin ole sovittu, Sopimuskausi on 12 kuukautta. Sopimuksen voimassaolo jatkuu sopimuskauden kerrallaan, ellei jompikumpi sopijaosapuolista irtisano sopimusta päättyväksi viimeistään kolmea (3) kuukautta ennen sopimuskauden päättymistä. Sopimuksen irtisanominen on tehtävä kirjallisesti.

13.2. Sopimuksen purkaminen

13.2.1. Toimittajalla on oikeus purkaa Sopimus, mikäli Asiakas laiminlyö sopimuksen mukaiset riidattomat maksut eikä korjaa laiminlyöntiään kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa Toimittajan kirjallisesta ilmoituksesta, jossa on eritelty maksamatta olevat ja erääntyneet maksut sekä purkamisuhka.

13.2.2. Kumpikin osapuoli voi purkaa Sopimuksen välittömin vaikutuksin, mikäli toinen osapuoli syyllistyy olennaiseen sopimusrikkomukseen eikä korjaa toimintaansa kuudenkymmenen (60) päivän kuluessa siitä, kun loukkaava osapuoli on saanut kirjallisen ilmoituksen purkuperusteen olemassaolosta.

13.2.3. Sopimuksen päättymissyystä riippumatta osapuoli ei ole velvollinen palauttamaan toisen osapuolen sopimuksen nojalla tekemiä suorituksia, mukaan lukien maksusuoritukset.

  1. SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN

14.1. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Sopimusta osittain tai kokonaan kolmannelle osapuolelle ilman Toimittajan kirjallista suostumusta. Toimittaja voi kuitenkin siirtää Sopimuksen ilman Asiakkaan erillistä hyväksyntää kolmannelle osapuolelle, jolloin uusi toimittaja ei ole Toimittaja.

  1. SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN RATKAISU

15.1. Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Kaikki niihin liittyvät kiistat, erimielisyydet ja vaateet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan Toimittajan ja Asiakkaan keskinäisissä neuvotteluissa.

15.2. Mikäli Toimittaja ja Asiakas eivät kykene löytämään ratkaisua neuvotteluissa, riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti. Riidan ratkaisee yksi välimies, ja välimiesmenettelyn paikka on Helsinki. Kuitenkin rahamääräisiä saatavia koskevat vaateet voidaan ratkaista myös vastaajan kotipaikan yleisessä tuomioistuimessa, mikäli vastaaja ei kiistä maksuvelvoitettaan.

  1. IMMATERIAALIOIKEUKSIEN LOUKKAUS

16.1. Mikäli kolmas osapuoli väittää, että Ohjelmistopalvelu loukkaa sen immateriaalioikeuksia, osapuolet sitoutuvat seuraavaan: Asiakas ilmoittaa väitteestä Toimittajalle, joka ryhtyy parhaaksi katsomiinsa toimiin loukkauksen estämiseksi. Tämän tarkoituksen saavuttamiseksi Toimittaja voi valita joko hankkia Asiakkaalle tarvittavat lisenssit, muuttaa Ohjelmistopalvelua siten, ettei loukkausta tapahdu, tai purkaa Sopimuksen. Purkamisen yhteydessä maksusitoumus lakkaa, mutta Toimittaja ei ole velvollinen palauttamaan ennen purkamista vastaanottamiaan maksuja, eikä se ole vastuussa muista korvauksista Asiakkaalle.

  1. VASTUUNRAJOITUKSET

17.1. Ohjelmistopalvelu sekä kaikki Toimittajan tarjoamat sisällöt toimitetaan ilman nimenomaisia tai oletettuja takuita. Toimittaja kieltäytyy kaikista takuista, jotka johtuvat kaupallisista käytännöistä tai käsittelyistä.

17.2. Sovellettavan lainsäädännön sallimissa rajoissa Toimittaja ei ole vastuussa epäsuorista, satunnaisista, erityisistä, välillisistä tai seuraamusluonteisista vahingoista, ei myöskään suorasta tai epäsuorasta liikevoiton tai tulojen menetyksestä tai tietojen, käytön, liikearvon tai muiden aineettomien hyödykkeiden menetyksestä. Toimittajan kokonaisvastuu ei missään olosuhteissa voi ylittää summaa, jonka Asiakas on maksanut Toimittajalle kolmen (3) kuukauden ajalta ennen rikkomusta.

  1. MUUT EHDOT

18.1. Sekä Toimittaja että Asiakas sitoutuvat pitämään luottamuksellisina toisen osapuolen liikesalaisuudet sekä muut vastaavat tiedot ja aineistot.

18.2. Toimittajalla on oikeus käyttää Asiakkaan nimeä ja logoa referenssinä, ellei Asiakas nimenomaisesti kiellä tätä.

  1. FORCE MAJEURE

19.1. Kumpikaan osapuoli ei ole vastuussa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sellaisista esteistä, jotka ovat osapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella, ja joita ei kohtuudella voida odottaa olevan huomioituna sopimusta solmittaessa. Tällaisia esteitä voivat olla esimerkiksi lakot, sulut, boikotit tai muut työtaistelutoimenpiteet, myös silloin, kun osapuoli on itse niiden kohteena tai osallisena. Osapuolen on viipymättä ilmoitettava toiselle osapuolelle tällaisista esteistä sekä niiden lakkaamisesta.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN EHDOT

Liite yleisiin käyttö- ja palveluehtoihin

  1. TAUSTA
    Cloud Group Oy tai Silmu Software Oy tarjoaa asiakkailleen monia erilaisia palveluita, jotka tarkennetaan Asiakkaan (”Asiakas”) ja Cloud Group Oy tai Silmu Software Oy yhtiöt (”Toimittaja”) välisessä ohjelmistopalvelua koskevassa sopimuksessa (”Sopimus”). Näihin palveluihin saattaa sisältyä Asiakkaan henkilötietojen käsittelyä. Käsittelyn tarkoituksen määrittää Asiakas, joka toimii rekisterinpitäjänä, kun taas Toimittaja toimii henkilötietojen käsittelijänä. Tässä henkilötietojen käsittelyn ehtoja koskevassa liitteessä (”Tietosuojaliite”) kuvataan ehdot henkilötietojen käsittelylle EU yleisen tietosuoja-asetuksen (EU 2016/679, ”Tietosuoja-asetus”) mukaisesti. Näitä ehtoja sovelletaan Toimittajan käsitellessä henkilötietoja Asiakkaan puolesta Sopimuksen perusteella. Mikäli tämän Tietosuojaliitteen ja Sopimuksen tai muun asiakirjan ehdot ovat keskenään ristiriidassa, ensisijaisesti sovelletaan Tietosuojaliitteen ehtoja. Tietosuojaliitteessä käytetyt termit, kuten ”rekisterinpitäjä”, ”käsittelijä”, ”rekisteröity”, ”henkilötiedot”, ”henkilötietojen tietoturvaloukkaus” ja ”käsittely”, vastaavat Tietosuoja-asetuksessa määriteltyjä termejä.
  2. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN KOHDE, TARKOITUS JA KESTO
    Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on palveluiden tarjoaminen Sopimuksen mukaisesti. Henkilötietojen tyypit, rekisteröityjen ryhmät sekä käsittelyn kesto, luonne ja tarkoitukset on määritelty tarkemmin Sopimuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.
  3. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

3.1. Asiakkaan velvollisuudet rekisterinpitäjänä
Rekisterinpitäjänä Asiakas on vastuussa voimassa olevan tietosuojalainsäädännön noudattamisesta ja henkilötietojen käsittelyn lainmukaisuudesta. Asiakas määrittää käsittelyn tarkoituksen ja keinot, sekä säilyttää henkilötietojen hallinnan. Asiakkaan on varmistettava, että sillä on tarvittavat oikeudet ja suostumukset henkilötietojen käsittelyyn. Asiakkaan velvollisuutena on varmistaa läpinäkyvyys, rekisteröityjen informointi, henkilötietojen minimointi ja täsmällisyys, sekä muut rekisterinpitäjän lainsäädännön mukaiset velvoitteet. Asiakas tunnustaa, että Toimittajalla ei ole vaikutusvaltaa tai velvollisuutta varmistaa Asiakkaan puolesta käsiteltäviä henkilötietoja. Ellei toisin ole sovittu palvelukuvauksessa, palvelu ei ole tarkoitettu erityisten henkilötietoryhmien käsittelyyn, ja Asiakkaan on varmistettava, ettei se käytä palvelua tällaiseen käsittelyyn. Asiakkaan on myös varmistettava, että palveluun myönnettyjä salasanoja ja käyttäjätunnuksia käytetään henkilökohtaisesti; useamman käyttäjän ei ole sallittua kirjautua samoilla tunnuksilla.

3.2. Toimittajan yleiset oikeudet ja velvollisuudet
Toimittajalla on oikeus käsitellä Asiakkaan henkilötietoja vain Sopimuksen, tämän Tietosuojaliitteen ja Asiakkaan kirjallisten ohjeiden mukaisesti. Toimittaja käsittelee henkilötietoja vain Sopimuksessa määritettyyn tarkoitukseen. Jos Toimittaja katsoo, että Asiakkaan antamat ohjeet rikkovat tietosuojalainsäädäntöä, sen on ilmoitettava Asiakkaalle viivytyksettä. Toimittajan on erityisesti:

(a) varmistettava, että henkilöt, joilla on oikeus käsitellä henkilötietoja, ovat sitoutuneet salassapitovelvollisuuteen tai heitä koskee lainmukainen salassapitovelvollisuus;
(b) ilmoitettava Asiakkaalle viivytyksettä kaikista rekisteröityjen tai tietosuojaviranomaisen Toimittajalle esittämistä kyselyistä, jotka liittyvät henkilötietojen käsittelyyn, ja ohjattava kyselyt Asiakkaalle;
(c) autettava Asiakasta täyttämään lain edellyttämät rekisterinpitäjän velvollisuudet ottaen huomioon käsittelyn luonteen ja Toimittajan käytettävissä olevat tiedot. Tämä voi sisältää tietoturvaa, tietosuojaa koskevia vaikutustenarviointeja ja ennakkokuulemista. Toimittajan on autettava Asiakasta ainoastaan sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti;
(d) Asiakkaan toivomuksesta poistettava tai palautettava kaikki henkilötiedot palveluiden tarjoamisen päätyttyä ja poistettava olemassa olevat kopiot, ellei lainsäädäntö edellytä tietojen säilyttämistä. Toimittaja voi veloittaa Asiakkaalta näiden toimenpiteiden aiheuttaman ajankäytön ja voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Lisäksi Toimittaja voi veloittaa Asiakkaalta kustannukset, jotka liittyvät tarvittaviin teknisiin ja organisatorisiin toimenpiteisiin, osapuolten erikseen sopimalla tavalla.

  1. TIETOTURVA

4.1. Tietoturvatoimenpiteet
Toimittaja sitoutuu arvioimaan ja toteuttamaan tarvittavat tekniset ja organisatoriset toimenpiteet henkilötietojen suojaamiseksi. Tällaisia toimenpiteitä ovat arkaluontoisten tietojen salaus, käyttöoikeudet ja mahdollisuus palauttaa tietojen saatavuus häiriötilanteissa. Asiakkaan on ilmoitettava Toimittajalle kaikista asioista, jotka liittyvät Asiakkaan toimittamiin henkilötietoihin ja vaikuttavat käsittelyyn liittyviin toimenpiteisiin.

4.2. Tietoturvaloukkaukset
Toimittaja ilmoittaa Asiakkaalle henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta ilman aiheetonta viivytystä heti saatuaan siitä tiedon. Toimittajan on annettava Asiakkaalle kaikki asiaan liittyvät tiedot, joita on kohtuudella saatavilla. Ilmoituksessa on vähintään mainittava: (i) tietoturvaloukkauksen luonteen kuvaus, mukaan lukien mahdolliset rekisteröityjen ryhmät ja niiden arvioitu määrä sekä henkilötietotyyppien ryhmät; (ii) tietosuojasta vastaavan henkilön nimi ja yhteystiedot; (iii) todennäköiset seuraukset henkilötietojen loukkauksesta; ja (iv) toimenpiteet, joihin Toimittaja on ryhtynyt tai ehdottaa ryhdyttäväksi. Jos kaikkia tietoja ei voida toimittaa samanaikaisesti, ne voidaan toimittaa vaiheittain.

  1. ALIHANKKIJAT

Toimittaja voi käyttää alihankkijoita henkilötietojen käsittelyssä. Asiakkaan kirjallisesta pyynnöstä Toimittaja ilmoittaa Asiakkaalle käytettävistä alihankkijoista. Ennen alihankkijoiden vaihtamista tai lisäämistä Toimittaja tiedottaa Asiakasta. Jos Asiakas ei hyväksy alihankkijan vaihtamista tai lisäämistä, Toimittajalla on oikeus irtisanoa Sopimus 30 päivän irtisanomisajalla. Toimittaja solmii kirjalliset sopimukset alihankkijoidensa kanssa ja varmistaa, että ne sitoutuvat noudattamaan tämän Tietosuojaliitteen mukaisia ehtoja.

  1. AUDITOINTI

Asiakkaalla tai hänen valtuuttamallaan auditoijalla (ei kuitenkaan Toimittajan kilpailijalla) on oikeus tarkastaa, että Toimittaja noudattaa Tietosuojaliitteen ehtoja. Auditoinnin yksityiskohdista ja ajankohdasta sovitaan erikseen Osapuolten kesken. Asiakas vastaa auditoinnin kustannuksista.

  1. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY EU

TAI ETA-ALUEEN ULKOPUOLELLA

Toimittaja on oikeutettu siirtämään tai käsittelemään henkilötietoja EU tai ETA-alueen ulkopuolella palveluiden tuottamiseksi Sopimuksen mukaisesti. Tällöin Toimittaja varmistaa, että käytössä on asianmukainen siirtomekanismi ja että Tietosuoja-asetuksen vaatimuksia noudatetaan.

  1. VASTUUT

Tietosuoja-asetuksen mukaan kukin osapuoli, joka on osallistunut tietojenkäsittelyyn, on vastuussa mahdollisesti aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat tietosuojalainsäädännön rikkomisesta. Toimittaja vastaa rekisteröidylle aiheutuneista vahingoista vain, mikäli se ei ole noudattanut tietosuojalainsäädännön vaatimuksia tai on toiminut rekisterinpitäjän ohjeiden vastaisesti. Molemmat osapuolet vastaavat itsenäisesti hallinnollisista sanktioista, jotka heille määrätään valvontaviranomaisen tai tuomioistuimen toimesta, mikäli kyseinen osapuoli ei ole noudattanut Tietosuoja-asetuksessa sille asetettuja velvoitteita. Sopimusperusteiseen vastuuseen sovelletaan Sopimuksessa määrättyjä vahingonkorvaus- ja vastuunrajoituslausekkeita.

 

Silmu Software Oy

Kauppakatu 39
40100 Jyväskylä

Y-tunnus: FI2397727-9

www.silmusoftware.com